Általános Szerződési Feltételek

Dátum: 2019.02.01.

Üdvözöljük!

Kérjük, hogy a jelentkezés véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert a jelentkezése elküldésével Ön elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmát!

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, a konferenciával vagy a jelentkezés menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel a szervezőkkel a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!

 

Impresszum: a Szervező adatai

Név: gita Műszaki Térinformatika Egyesület

Székhely: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 3.

Levelezési cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 3.

Nyilvántartásba vevő hatóság: Fővárosi Bíróság

Nyilvántartási szám: 5673 (11.Pk.61885/3.)

Adószám:18056350-2-43

Képviselő: Bakonyi Péter elnök

E-mail: gita@gita.hu

Honlap: www.konferencia.gita.hu

Bankszámlaszám: 

 

Rendezvényszervező:

Név: Intenzer Kft.

Székhely: 1122 Budapest, Városmajor utca 22/A.

Levelezési cím: 1122 Budapest, Városmajor utca 22/A.

Nyilvántartásba vevő hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Nyilvántartási szám: 01-09-917065

Adószám:14728462-2-43

Képviselő: Ernyey Áron Balázs ügyvezető

E-mail: aron.ernyei@intenzer.com

Bankszámlaszám: 11705998-21285398-00000000

 

Tárhelyszolgáltató adatai

Név: BlazeArts Kft.

Székhely: 6090 Kunszentmiklóss, Damjanich u. 36. 1/8.

Elérhetőség:

 

Az ÁSZF hatálya, elfogadása, megváltoztatása

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a gita Műszaki Térinformatika Egyesület (a továbbiakban Szervező) által üzemeltetett www.konferencia.gita.hu domain alatt elérhető honlapon meghirdetett Műszaki Térinformatika Konferencia & Workshopra történő jelentkezésre és a Konferencián történő részvételre terjed ki. A konferenciára a www.konferencia.gita.hu weboldalon keresztül, elektronikus úton lehet jelentkezni, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

A Jelen szerződés kapcsán a fent megjelölt rendezvényszervező jogosult eljárni a Szervező nevében, így a jelen ÁSZF-ben a Szervező megjelölés egyben a rendezvényszervezőt is jelenti.

Jelen szerződés vonatkozásában Jelentkezőnek minősül a résztvevő, előadó és kiállító is.

A konferenciára történő jelentkezéssel a Jelentkező elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön (Jelentkező) és a Szervező között létrejövő szerződés részét képezi.

A jelen ÁSZF rendelkezéseit a Szervező a vonatkozó jogszabályok keretei között jogosult megváltoztatni. Az ÁSZF esetleges módosítása a honlapon történő megjelenéstől hatályos. Az esetleges változtatások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt jelentkezéseket) nem érintik.

 

A szerződés nyelve, a szerződés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Szervező nem iktatja. A szerződés létrejöttét az elektronikusan elmentett jelentkezési adatok és a kiállított számla igazolja, amelyet a szervező a számviteli jogszabályokban meghatározott határideig őriz.

A Jelentkező és Szervező (a továbbiakban együttesen Felek) tudomásul veszi, hogy mivel jogszabály nem ír elő kötelező, papír alapú, írásbeli kommunikációt, a Felek elfogadják az e-mail üzenetet írásbeli kommunikációnak. Tekintve, hogy a Felek közötti jogviszony alapja online szerződéskötés (a Konferenciára történő jelentkezés online szerződéskötéssel), így az egymás közt folytatandó kommunikáció alapja az e-mail levelezés.

 

Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért

A Jelentkezőnek a jelentkezés elküldése előtt folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok módosítására. Kérjük, a jelentkezés elküldése előtt ellenőrizze a megadott adatokat. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Jelentkezés gomb segítségével elküldheti jelentkezését. Erről e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a jelentkezés elküldése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Szervezők felé.

Felhívjuk a figyelmét, hogy a Jelentkező felelőssége, hogy a megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen a megadott adatok alapján kerül a számla kiállításra, és a jelentkezés foglalásra. A Szervező a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

Felhívjuk a figyelmet, hogy amennyiben a jelentkezés során más személy adatait adja meg, rendelkeznie kell az érintett hozzájárulásával, illetve meghatalmazásával az ügylet és az adatkezelés tekintetében. A Szervező a Jelentkező kilétét ellenőrizni nem tudja, ezért feltételezi, hogy a Jelentkező az adatokat maga adta meg, illetőleg rendelkezik a jogügylet létrehozására meghatalmazással.

 

A honlap használata, jelentkezés

A Jelentkező a weboldalon éri el a konferenciával kapcsolatos részletes információkat.

A részvételi díj szintén a Weboldalon kerül feltüntetésre, az ár az általános forgalmi adót tartalmazza. A Szervező a részvételi díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a Weboldalon történő megjelenéssel lép hatályba a módosított összeg, és nem érinti azon Jelentkezőket, akik a jelentkezésüket az annak leadásakor ismert áron tették. A Jelentkező minden esetben azt az árat fizeti, amelyet a jelentkezős elküldésekor lát az oldalon, kivéve ha az az általános ismeretek alapján irreálisan alacsony.

Amennyiben a Weboldalon a Szervező minden gondossága ellenére hibás ár kerül feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves árra, a Szervező nem köteles a Konferencián történő részvételt hibás áron biztosítani, hanem felajánlja a helyes áron történő részvételt, amelynek ismeretében a Jelentkező elállhat a részvételi szándékától.

A Weboldalon elküldött jelentkezést a Szervező csak akkor fogadja el, ha a jelentkezéshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitöltötte. A Szervezőt a Jelentkező által tévesen és / vagy pontatlanul megadott jelentkezési adatokra visszavezethető bármely késedelemért, illetve problémáért semminemű felelősség nem terheli.

A Szervező fenntartja magának a jogot, hogy jelentkezést visszautasítson.

A Jelentkező a Weboldalon elérhető Jelentkezési lap kitöltésével jelentkezhet a Konferenciára. A Jelentkezési lap kitöltésekor a Jelentkezőnek meg kell adnia a nevét, beosztását, e-mail címét, telefonszámát, hogy kit képvisel (amennyiben ez vonatkozik rá, a cég nevét, adószámát, számlázási címét, számlázás típusát, amennyiben a kapcsolattartó adatai eltérnek, a kapcsolattartó nevét, e-mail címét, telefonszámát. A Jelentkező kiválasztja, hogy előadóként, vagy résztvevőként vesz részt illetőleg hogy kíván-e valamelyik workshophoz csatlakozni. A Jelentkező kiválasztja az igényelt csomagot: részvétel, részvétel szállással egyágyas szobában, vagy részvétel szállással kétágyas szobában a megadott szobatárs nevével.

A kiállítók Jelentkezési lapja a résztvevőkétől és az előadókétól eltér, mely esetben a fenti adatokat egy cég kiállítóra és annak kapcsolattartójára vonatkoztatva kell megadni.

A Jelentkező a Jelentkezős gomb megnyomásával küldheti el a jelentkezését. A Jelentkező a jelentkezés elküldésével elfogadja a jelen ÁSZF valamennyi rendelkezését.

A Szervező a Jelentkezést időbélyegzővel látja el, majd ezt követően, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazolást küld a Jelentkező által a jelentkezés során megadott e-mail címre (mind a jelentkező, mind a kapcsolattartó e-mail címére).

A Szervező által a Weboldalon közölt információk nem minősülnek a Szervező részéről a szerződés megkötésére vonatkozó ajánlattételnek. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó jelentkezés esetén a Jelentkező minősül ajánlattevőnek, és a szerződés a Jelentkező által a Weboldalon keresztül tett ajánlatnak a Szervező által történő elfogadásával jön létre a jelen ÁSZF rendelkezései szerint. A Jelentkező a Jelentkezés gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata, a Szervező általi elfogadása esetén fizetési kötelezettséget von maga után.

Amennyiben a Szervező a Jelentkező által tett ajánlatot legkésőbb 48 órán belül nem igazolja vissza, a Jelentkező mentesül az ajánlati kötelezettsége alól. A Jelentkezés visszaigazolása nem minősül az ajánlat elfogadásának.

A Szervező, a fent megjelölt rendezvényszervezőn keresztül számlázási címenként díjbekérőt állít ki és küld a kapcsolattartó e-mail címére (az ajánlat elfogadása), amelyen külön szerepel a részvételi díj, a szállás és a kiállítási terület bérleti díja. A Szervező a kedvezményes részvételi díjat kizárólag azon Jelentkezőknél alkalmazza, akiknek a Jelentkezése az időbélyeg szerint a kedvezményes határidő letelte előtt érkezik meg. A Szervező egyesület tagjainak 6 m2 erejéig a kiállítási terület a kedvezményes határidőtől függetlenül ingyenes.

A Jelentkező köteles a díjbekérőn szereplő határidőn belül a részvételi díjat kifizetni. A jóváírt befizetésekről a Szervező előlegszámlát állít ki, amelyen a teljesítés napja megfelel a jóváírás napjának. A Szervező által biztosított lemondási határidő előtt a Jelentkező díjmentesen lemondhatja a jelentkezését. Ebben az esetben a Szervező a már kifizetett részvételi díjat átutalással visszatéríti. A lemondási határidőt követő lemondást a Szervező nem fogadja el, a részvételi díjat ez esetben nem téríti vissza, a Jelentkezőt a résztvevőkkel azonos módon kezeli.

  

Fizetési módok

Banki átutalás

A termékek ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti.
Az átutaláshoz szükséges adatok:

Kedvezményezett bankja: OTP Bank
Kedvezményezett neve: Intenzer Kft.
Adószám: 14728462-2-43
Cégjegyzékszám: 01-09-917065
Kedvezményezett számlaszáma: 11705998-21285398-00000000

 

Bankkártyás fizetés

Bankkártyás fizetés esetén a Jelölt a számlázz.hu rendszerén és az OTP Simple Pay használatával teljesíti a fizetési kötelezettségét. A Szervező a jelentkezéssel kapcsolatos információkat kapja meg a Jelentkezőtől, a bank pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a Szervező nem értesül, azokat az adatokat csak a bank érheti el. A bank a tranzakció sikeressége esetén azonnal zárolja a részvételi díj összegét és automatikusan értesíti a Szervezőt, amelyről a képernyőn igazolja vissza a Jelentkező felé a kifizetést.

 

A Felek jogai és Kötelezettségei

A Jelentkező jogai és kötelezettségei:

A Jelentkező jogosult a Konferencián részt venni, jegyzetelni és a kiadott anyagokat saját célra felhasználni. A Konferencia anyagait a Jelentkező nem veheti és nem adhatja kölcsön, bérbe, vagy haszonbérbe. A Jelentkező nem jogosult a jelen ÁSZF alapján őt megillető jogokat másra átruházni,

A Konferencián a Szervező engedélye nélkül tilos bármilyen hang-, kép- vagy videofelvétel készítése. Ezen pont megszegése a Jelentkező Konferencián történő részvételének felfüggesztését vonhatja maga után. Ilyen esetben a Szervező a részvételi díjat nem téríti vissza.

 

A Szervező jogai és kötelezettségei:

A Szervező megtagadja a részvételt attól a Jelentkezőtől, akinek a részvételi díja a Konferenciát megelőző napon nem érkezett meg a Szervező bankszámlájára.

A Szervező jogosult a Konferenciát törölni, amennyiben a jelentkezők száma nem éri el a minimális létszámot, vagy vis major esemény következik be. A Szervező vállalja ilyen esemény bekövetkezése esetén, hogy a már befizetett részvételi díjat a Jelentkező számára visszautalja.

A Szervező fenntartja a jogot az előzetesen meghirdetett program értesítés nélküli módosítására, amely értelmében – többek között – megváltoztathatja az előadások sorrendjét, témáját, előadóját, vagy akár törölhet egyes előadásokat. A Szervező kizárja a felelősségét az ezen pontban, valamint a megelőző pontban megjelölt változások miatt esetlegesen bekövetkező vagyoni vagy nem vagyoni kár tekintetében.

A Jelentkező hozzájárul, hogy az általa megadott adatokat statisztikai célra a Szervező felhasználja. Ennek eredményeként többek között, a Szervező például díjat ajánlhat fel a legtöbb konferencián részt vevő személynek.

A Jelentkező tudomásul veszi, hogy a Konferencián fénykép és videófelvétel készül. A Jelentkező ezen felül hozzájárul, hogy a Konferencia során készült fényképeket, videófelvételeket a Szervező a weboldalán megjelenítse, avagy marketing tevékenység során felhasználja. A Jelentkező ez ellen a felhasználás ellen az Adatkezelési tájékoztatóban szereplő módon tiltakozhat.

 

Szellemi alkotások

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: gita Műszaki Térinformatika Egyesület.

A Konferencia keretében kiadott anyagok, kiadványok, prezentációk és azok minden egyes összetevője (a továbbiakban Szellemi alkotás) szerzői jogi védelem alá esik, amelynek jogosultja a Szervező, illetőleg az egyes előadók, kiadók, szerzők (együttesen jogosultak). A Szellemi alkotás jogosultjai a Szellemi alkotások bármilyen módszerrel, technikával történő másolásával és terjesztésével kapcsolatos jogukat fenntartják.

A jogosultak nem kizárólagos és nem átruházható felhasználási engedélyt adnak a Jelentkezőnek, hogy a Szellemi alkotást kizárólag saját személyes használat céljára, azok rendeltetésének megfelelően használja. A Jelentkező a Szellemi alkotásokat nem módosíthatja, nem sokszorosíthatja, nem terjesztheti. A Szellemi alkotásokat a Jelentkező nem veheti és nem adhatja kölcsön, bérbe vagy haszonbérbe, illetve nem jogosult a Jelentkezőt a jelen ÁSZF alapján megillető jogokat másra átruházni.

A Szellemi alkotások kereskedelmi célból megvalósuló, online, illetve bármely digitális vagy analóg adathordozó útján történő hasznosítása, így különösen forgalomba hozatala, illetve bármely formában történő terjesztése vagy értékesítése szigorúan tilos. Tilos továbbá a Szellemi alkotások bármely részének megváltoztatása, átdolgozása, bármely más műbe, publikációba, honlapba építése, akár elektronikus, akár más formában.

A jogosultak a jelen ÁSZF-ben írt felhasználási engedélyt visszavonják, amennyiben a jelentkező a Szellemi alkotásokra vonatkozó feltételeket megszegi. Ez esetben a Jelentkező köteles a birtokában lévő Szellemi alkotások összes másolatát és alkotóelemét megsemmisíteni.

 

Részleges érvénytelenség, magatartási kódex

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett az alkalmazandó rendelkezései érvényesek.

 

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A Jelentkező az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő a panaszát:

  • Internet cím: konferencia.gita.hu
  • E-mail: gita@gita.hu

Ha a Jelentkező a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szervező a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát átadja a Jelentkezőnek vagy megküldi emailben.

Amennyiben a Szervező és a Jelentkező között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a Jelentkező fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

 

Bírósági eljárás. A Jelentkező jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

 

Békéltető testületi eljárás. A Jelentkező a Szervezővel szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben a Jelentkező fogyasztói panaszát a Szervező elutasítja, úgy a Jelentkező jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A Szervezőt (vállalkozást) a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

 

A Szervező székhelye szerint illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Budapest Békéltető Testület
Cím: 1015 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf. 10.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

 

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha a Jelentkező panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon a Jelentkező, és a vállalkozás, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el:  https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU